tirsdag 15. januar 2013

Hendelser perioden før avreise del 2


Etter at jeg var blitt godtatt av EF begynte den virkelige jobben. Jeg fikk tilsendt masse papirer som skulle fylles ut, om karakterene mine fra ungdomskolen, anbefalingsbrev fra en av mine gamle lærere, jeg måtte ta 4(!) nye sprøyter, legge ut mange bilder av meg selv og lese meg opp og ned på de Amerikanse lovene. Perioden fra jeg fikk tilsendt alle papirene til jeg sendte inn det siste, tok 3mnd. Altså fra slutten av september til 17.12.. Noe som vil si at jeg var litt (veldig) treig.. I tillegg fikk jeg er Mail fra EF i juleferien om at jeg hadde glemt å krysse av på om jeg ville gå på privatskole hvis det var mulig, og at jeg måtte sende svar før de kunne sende søknaden over til statene. Den ble sendt over like etter nyttår, da venninnen min i klassen allerede hadde fått vertsfamilie.

 Jeg hadde MASSE problemer med alle lege papirene, som jeg begynte med i begynnelsen av oktober. Da dro jeg med venninnen min for å ta første sprøyten, PDV, som var en type test for å sjekke om man hadde Turbekolose eller andre sykdommer fra jordfamilien. Det var et lite stikk rett under huden, som hevet til en boble og svei litt, men det var ikke så ille som jeg hadde forestilt meg. Men problemene startet egentlig da legen min ikke klarte å fylle ut sjemaet jeg hadde gitt han, og det resulterte i at jeg måtte inn der 3 ganger ekstra.. Og det var selvfølgelig bare åpent mellom 09.00 og 14.30 i hverdagene.. KULT.

 Etter en rekke besøk på legekontoret, hos helsesøster for å hente vaksinasjons-sjemaene, skaffe resept til sprøyte, kjøpe sprøyte, ta sprøyte og samle alle papirene sammen for så å sende de inn, var jeg endelig ferdig med søknadsprossessen.

- Ingrid Ahlsen


1 kommentar:

Ida Holm sa...

Hei!

Så fin blogg du har! Jeg er journaliststudent og skal lage en nettsak om studenter i utlandet/studenter som skal til utlandet. Hadde du hatt lyst til å svare på noen spørsmål ang. det? (Du kan sende meg en mail på ida.holm@hotmail.com, så sender jeg deg spørsmålene til din mail).

Mvh. Ida