fredag 9. august 2013

Minnesota

Hello <3

Har det supert akkurat nå. Utvekslingsåret startet fint med 10 dager på camp i Vermont sammen men ca. 510 andre kommende utvekslingstudenter fra andre land. Thailand, Danmark, Sverige, Norge, Tyskland, Belgia og Spania er noen av landene som var sterkt representert på campen. Der skjedde det noe spennende hver dag. Vi dro blandt annet til Boston, hadde en dag på stranden, var på hypnoseshow og fikk oppleve hvordan hverdagen til en amerikansk student var. De elevene som utmerket seg gjennom oppholdet fikk dra til den kjente Ben&Jerry fabrikken, noe som var veldig gøy og motiverende. Man kunne da enten være Hall-leader, class-president, eller i den klassen som fikk flest poeng gjennom oppholdet. Jeg var så heldig at jeg fikk dra siden jeg var class-president :) 










Lørdag 3. august gikk turen videre til Minnesota. Vi tok buss fra Vermont til Boston, Massachusetts rundt 2 på natten, og flyet gikk 8. Jeg var ganske nervøs før jeg skulle møte de, men det gikk heldigvis veldig bra. Maddie, Kari Jo og Ted stod ventende med flagg, plakater og åpne armer. Jeg og vertssøsteren min Maddie er omtrent like gamle og fant tonen med engang. Vi har de samme interessene og de samme hobbyene, føler meg som en del av familien allerede. 
Byen vi bor i heter Kerkhoven og en en veldig liten by i sør-vest Minnesota. Med et lite sentrum bestående av matbutikk, resturanter, kafeer, is-krem butikk og frisør skapes et sjarmerende alle-kjenner -alle samfunn hvor jeg har funnet meg godt til rette. Neste uke drar vi på road-trip mot Florida, noe jeg tror blir en veldig spennende opplevelse. Skolen starter 3.september og jeg har allerede beskt den og snakket med noen av lærerene flere ganger. 


Bildet er tatt rett utenfor huset, og skolen ligger der solen er.



Jeg har hjulpet Maddie litt i is-butikken, og når det ikke var så mye å gjøre sorterte vi quaters haha :) Prøvde å finne alle 50 statene.



Håper dere koser dere masse <3

Suss og klem

1 kommentar:

Arivd Liseth sa...

HeiIngrid
Ser ut som du storkoser deg i Mennesota. Veldig hyggelig med bloggen din, og at du er så flink til å oppdatere. Hyggelig å følge deg for morfar og tante AB.
Klem fra morfar og tante Anne-Brit