tirsdag 24. desember 2013

Stemningsløs

Dette er en trist jul. Jeg har holdt hodet kaldt lenge og tenkt at det ikke er så viktig, at det bare er en uke i året så det spiller egentlig ikke noen rolle. Men så gjør det så vondt akkurat i den uken da. Jeg savner familien min, og vennene mine, og alle tantene og onklene og farmoren min noe helt utrolig mye. Jeg innså ikke hvor mye før jeg våknet i dag. Ikke luktet det jul, ikke så det ut som jul og ikke føltes det som jul. Og det er ikke det at de ikke feirer jul, men det er liksom noe helt annet for dem. Det er bare om å vaske og rydde hus, kjøpe masse gaver og stå på ski. Også om julefilmer.
Det beste med julen for meg er å våkne til askepott og stor frokost med kakao med krem, dra i kirken i finstasen og høre lillesøs synge. Så komme hjem til pinnekjøttlukt og rolig julemusikk mens vi snakker, ler og koser oss. Så spiser vi i ro og mak den deilige maten min mor har ferberedt før vi overbeviser oss selv om at dansen rundt juletreet vil forbrenne noen kalorier. Julegaver er selvsagt en stor del, men egentlig hadde jeg klart meg fint uten også.
Jeg kjenner det hjelper litt å blogge, skrive tankene mine her og vite at dere leser det. Skulle ønske jeg fikk julepresangen fra familien, men den er et eller annet sted mellom Bergen og MN og jeg aner ikke hvor. Pepperkaker og Tre Nøtter Til Askepott hadde vært veldig fint akkurat nå.
Jada mamma, skal prøve å legge norske tradisjoner til side og nyte en ny jul, men det er ikke så lett helt alene altså.
Skal løpe ned på postkontoret for tredje gang denne uken og spørre om de har pakken min :)
Savner dere så utrolig mye! God Jul og godt nyttår!
Tipper at når tiden kommer vil jeg sikkert ikke dra hjem en gang.. :)




1 kommentar:

Kristina sa...

Ååå Ingrid! Håper julen din blir litt bra til tross for at ikke alt ligger til rette for det. Du er savnet her hjemme, en jul uten deg er jo ganske rart. Vi har alltid vært sammen denne høytiden i koselige julebesøk, så bir rart med disse besøkene i år uten deg.
Håper gaven din kommer frem snart! :D
Mega glad i deg :* -