fredag 22. mars 2013

Arrival-family!

Hei!

SÅ idag er endelig første dag i påskeferien! Men det eneste jeg tenker på er skole, nemlig hvilken skole jeg skal gå på neste år.
EF prøvde å ringe meg i sted for å si at jeg har blitt tildelt skoleplass og velkomsfamilie i Minnesota! Jeg lå uheldigvis å sov da, så de fikk bare tak i pappa, noe som var litt kjedelig da jeg ikke helt vet hva velkomstfamilie er..  Men jeg har i alle fall fått skoleplass, noe som vil si at jeg skal bo i den samme gaten.
Velkomstfamilien virker i alle fall kjempefin, moren jobber i EF så jeg kan ta kontakt med henne hvis jeg lurer på noe og har spørsmål, faren jobber som en type frilanser, men jeg vet ikke helt hva, også har de tre barn. Har ikke helt skjønt konseptet med velkomsfamilie, men det er veldig mange andre som også har fått det. Man skal tydligvis bo der i en liten periode, noen sier maks 6 uker og noen sier at man kan blir værende der resten av året, men hovedsaklig en liten periode før man reiser til den ofisielle vertsfamilien.
Det første jeg gjorde var jo selvfølgelig å sjekke ut stedet på google maps, og joda, ganske på bondelandet, men det er sånn 5 min å gå til skolen og til nærmeste baseball-bane, så det er jo supert :)
Var litt redd for at det skulle være sånn en familie der uten noen naboer som levde av det de gravde opp fra jorda, men heldigvis ikke.











Så da er det mysteriet løst, og jeg trenger ikke uroe meg for å ikke bli tildelt skoleplass før i siste liten.

Ingrid Ahlsen

Ingen kommentarer: