lørdag 20. juli 2013

Pakkeliste

Helluu
Om bare noen timer forlater jeg Bergen, og noen dager senere forlater jeg norsk jord. Det er helt utrolig å tenke på. Har pakket ferdig det meste, mangler egentlig bare pysjen min nå, og den er ikke så vanskelig heller. En venninne kommenterte at jeg har med meg flere toalettartikler enn klær, og det kan jo faktisk stemme.. Halve kofferten er full av klær og bøker, mens resten opptas av sko, vesker og toalettsaker. Det er ganske bra gjort å bare bruke en halv koffert til alle klærene, jakker og bukser og undertøy og hele kalaset. Her ble alle følelsene satt til side og alle valg tattt på fornuftige grunnlag, eneste som fungerer for meg. 

Kom over en grei pakkeliste på facebook (Selvfølgelig etter jeg hadde pakket ferdig selv) men kanskje dere får bruk for den.

HÅNDBAGASJEN:
☐ Pass og DS2019-skjema (lett tilgjengelig)
☐ Ark med alle nummere i tilfelle kanseleringer (husk land-kodene for samtaler)
☐ Forsikringsbevis
☐ Studenthåndboken
☐ Kontanter (litt NOK og USD)
☐ Kopi av pass, visum, karakterer, reiserute, billettbrev og vaksinesertifikat
☐ Solbriller
☐ Flybillett
☐ Bankkort
☐ Bok/magasin
☐ Ipod og hørepropper
☐ Ekstra skift i tilfelle bagasjen forsvinner
☐ Mobil, Kamera, evt. PC
☐ Matpakke
I KOFFERTEN:
☐ Mobil-lader
☐ PC-lader
☐ Kamera-lader
☐ Adapter!!
☐ Bok/magasin
☐ Notatbok/blokk + blyant/penn
☐ Kodebrikke til bankkortet (for å logge på nettbank) 
TIL VERTSFAMILIEN:
☐ Scrapbook m/ bilder
☐ Gaver, evt. typiske norske ting, ostehøvel, norsk kokebok
☐ Melkesjokolade

KOSMETIKK:
☐ Sminkepung m/ tilhørende sminke
☐ Sminkefjerner
☐ Ansiktsrens-produkter
☐ Body lotion
☐ Shampoo/balsam/såpe (kan kjøpes da det veier mye og tar opp plass)
☐ Deodorant
☐ Parfyme
☐ Tannkrem, tannbørste, tanntråd, munnskyll
☐ Solkrem


☐ Rettetang, hårføner, krølltang ***
☐ Hårbørste
☐ Neglesaks, neglefil 
☐ Pinsett
☐ Q-tips, bomullspads
☐ Neglelakk
☐ Barberhøvel + barberblader

KLÆR:
☐ Sokker (for 2 uker)
☐ Truser (for 2 uker)
☐ Bikinier, evt badedrakt eller badeshorts
☐ Strømpebukse(r)
☐ Pysj

☐ Singletter
☐ T-skjorter
☐ Buser/skjorter
☐ Gensere (tynne)
☐ Kjoler
☐ Shorts
☐ Skjørt
☐ Bukse(r) **
☐ Joggebukse
☐ Cardigans/blazere
☐ Treningstøy
☐ Ytterjakker (vindjakke og høst/vårjakke) 
☐ Superundertøy **
☐ Ullsokker  **                                                 
☐ Hettegenser(e)**
☐ Ytterjakker (vindjakke og høst/vårjakke) **

SKO:
☐ Sandaler/flip-flops, ballerina
☐ Joggesko
☐ Varme sko (UGGs) **
☐ Høye hæler/pensko
☐ Ytterligere sko (boots(sorte + brune), converse..)

ANNET:
☐ Skjerf **
☐ Luer, Caps (/andre hodeplagg) **
☐ Mindre vesker, skolebagg
☐ Belter
☐ Smykker, ringer etc.
☐ Plaster (spesielt gnagsårplaster)
☐ Smertestillende
☐ Medisiner + resepten på disse
☐ Antibac
☐ Solbriller
☐ Sikkerhetsnåler
☐ Pensumplan (og oversikt over kompetansemål for fagene, fra udir.no)
** Viktig at du ikke overpakker av disse tingene. Er de så viktige om du har kommet til et varmt sted som kun har ned til 10 grader to måneder i året? Dette tar plass i bagasjen, og alt er mye billigere i USA
*** Skjekk at all dine elektroniske duppedingser fungerer i USA. Jeg tokk med hårføneren min, men på grunn av at stikkkontaktene i USA har en annen kurs eller bare gir ut mindre Watt fungerer     den veldig dårlig. Jeg ville skjekket dette om jeg var deg slik at du ikke drar med deg unødvendige ting som alikevell er billigere i USA.










Eneste jeg er veldig usikker på om jeg skal ta med. Noen råd?

Suss och kram

1 kommentar:

Anonym sa...

TENK AT DU DRAR OMG!!
om en dag:(( fikk ikke sagt ordentlig hade, kjempetrist! du må kose deg masse, også snakkes vi jo i Boston hihi <3
mangemange klemmer fra Josefineee :)