onsdag 5. mars 2014

Interessante spørsmål fra "The common American":

Jeg har samlet sammen noen av de morsomte spørsmålene elever på skolen min har stilt meg. Jeg vet ikke om det er trist eller komisk at de faktisk lurer på disse tingene, for man skulle jo tro at dette er allmennkunnskap..

Do you have cars in Norway?
Uhm, joda. Dette spørsmålet har jeg blitt stil flere ganger. En gang tenkte jeg at jeg skulle spøke litt med jenta som lurte på dette så jeg sa: "Nei, i Norge rir vi esler vi. Og hvis du er veldig rik så er det mulig at du har en hest." jeg tenkte hun ville le, og skjønne at jeg tulla, men der tok jeg feil. Hun be helt forskrekket over hvor langt bak i tid vi var, og kunne ikke skjønne hvordan vi holdt ut i kulda.

Do you have phones in Norway?

Do you have Internet in Norway?

Grunnleggende, så tror de at vi fortsatt er vikinger som bor i steinhuler og rir isbjørner.

Are there gay people outside America?
Jeg håpte inderlig at begge de to jentene som stilte dette spørsmålet tulla, men neida.
Jeg prøvde å forklare så pent jeg kunne at ja, det er det.

Amerikanere pleier å ha en del problemer med geografi:

Isn't Asia just China and Korea? And Japan of course, since we bombed them. 
Det finnes faktisk andre land i Asia også.

Must be hard to have Afghanistan in Europe because of the war..
Haha en gutt sa dette til meg for 3 uker siden. Hmmm ikke helt korrekt.

Are there white people in Africa??
JA.

Does Antarctica compete in the Olympics?
Hvis du refererer til pingvinene som bor på Antarktika, så nei. Lo ganske lenge når en i historie klassen min spurte meg dette…


The continents are America, North America, Europe, China, The north and south pole and Australia. 
Ikke helt min venn.

De har også en del problemer med å skjønne at America er et kontinent og USA er landet de bor i, og refererer ofte til USA som 'merica (Amerika)

Dette beskriver godt hva den gjennomsnittlige high school eleven i USA vet:


Det spørsmålet jeg får oftes er om vi har snø i Norge, og de får sjokk når jeg sier at Bergen har samme breddegrad som Alaska.

Q: Har du fått noen tåpelige spørsmål på utveksling?


Ingen kommentarer: