søndag 10. november 2013

julestemning

Hei!
Nå er det allerede 10 november, altså en tredjedel av november er over. Og vi vet jo alle at det betyr snart juuul <3 Jeg er en av de som elsker alt med julen. Førjulstiden, advendt, pepperkaker, julemusikk, snø (i desember, og så kan den godt forsvinne) julebrus, romjul, julebord og juleselskaper. Jeg blir så glad av å høre på Kurt Nilsen og Kringkastningsorkesteret og Sissel Kyrkebø som synger julen inn. Men i år er det litt anderledes. Det kosligste for meg har alltid vært å våkne i desember, se ut etter snø (noe som ofte ikke er tilfellet i Bergen) gå ned og åpne julekalenderen før jeg drar på skolen. Der er alle glad for å være inne i varmen og hører på julemusikk mens vi spiser pepperkaker til lunsj og drikker julebrus <3 <3
Men i år har jeg ikke merket NOE til julestemningen.. Og det er så rart, og ganske trist. Jeg vil liksom at denne julen skal bli koselig også, men jeg har på følelsen at det blir noe helt annet. Vi skal reise vekk for å stå på ski, og jeg får vell bare prøve å gjøre det beste ut av det. For selvfølgelig er det koselig å reise og stå på ski, det er bare så anderledes. Og jul for meg betyr tradisjoner. Og familie. Og akkurat nå har jeg ingen av delene.

Lille julaften for noen år siden




Men her i Minnesota blir det i alle fall hvit jul, så det er jo noe nytt å glede seg til :)

1 kommentar:

Natalie sa...

Du er ikke alene. Jeg pleier å ha veldig julestemning allerede i oktober, men jeg har ikke julestemning enda. Det er litt frustrerende, jeg skjønner akkurat hvordan du har det <3