onsdag 27. november 2013

Langhelg

Heisann dere!
Var så deilig å komme hjem etter trening i dag. For i morgen og på fredag har vi nemlig fri fra skolen! Og det skyldes den velkjente og høyt elskede høytiden Thanksgiving, etterfulgt av black Friday. Det eneste folk har snakket om i flere uker er "foodcoma" og kalkuner, og hvor tjukke de alle kommer til å være neste mandag. Jeg følte meg litt freidig når jeg kommenterte "Hvorfor ikke bare spise litt mindre da?" For det er selvsagt idiotisme.
En gjennomsnittlig amerikaner får i seg 3200 kalorier om dagen (?!) og som om det ikke er ekstremt nok, klarer de å stappe i seg 4100 kalorier på Thanksgiving. Jeg bare satt med store øyne og åpen munn når læreren vår sa dette i dag. Er det virkelig mulig? Jeg trodde anbefalt kalorimengde var 2500 om dagen.. Men nok kalorisnakk. For Thanksgiving er sammen med jul amerikanerenes favoritt høytid, da den ikke hører til noen religion eller politisk retning, altså en høytid for alle hvor man skal tilbringe tid med familie.
//Google

Jeg er ikke helt sikker på hvordan denne høytiden oppsto, selv om jeg har fått det forklart mange ganger. Men det var noe med at pilgimmele delte maten sin med indianere i 1621 (men dette er tydeligvis bare en myte?) så nok om det.

Og ja, jeg er på basketballaget. Utrolig. Har jo ikke ballkoordinasjon i det hele tatt, og i alle fall ikke med en basketball. Så første uken var jeg helt patetisk dårlig. Skjønte ingenting og bare løp opp og ned på banen og kludret til spillet. Dette uken har det gått litt bedre, og i dag skjønte jeg nesten alle de forkjellige taktikkene! De skriker ut "Blue!" "Against man!" "Iso" "High-low!" "Ingrid WHAT ARE YOU DOING?" "Wrong hoop!" Og jeg skal liksom forstå dette? Ehh joda.

Men, til tross for min stadige forvirring er det veldig gøy å være med i en lagsport. Jeg har drevet med turn, friidrett og løping så lenge jeg kan huske, og det er er ny opplevelse å spille på et lag og samarbeide. Men det er veldig kjekt.

Snakkes senere dere! <3

Ingen kommentarer: