onsdag 15. mai 2013

Bok anbefaling

Hei:))
Tenkte bare jeg skulle anbefale to herlige bøker jeg leser for tiden. Blir vell mer en anbefaling av forfatteren, siden begge to er skrevet av samme, herlige fyr; John Green. Jeg begynte først å lese "Looking for Alaska" men følte ikke helt at den levde opp til forventningene.. Hadde hørt så utrolig mye bra om den, så ble litt skuffet. I begynnelsen ligner den veldig på "The perks of being a Wall-flower" For de som har lest den.

Venninnen min leste ut den andre; "The faults in our stars" på tre dager (helt utrolig) og jeg leste én side og var helt forelsket. Den handler om en 16 år gammel jente med kreft, som ikke har noen høydepunkt i livet, og bare venter på å dø. Helt til hun møter er kjempekjekk gutt og blir forelsket i han. Utrolig rørende og man blir bergtatt med en gang. Gleder meg til å lese mer.
  Så nå har jeg lånt den av henne og leser litt om hverandre i begge. Looking for Alaska var virkelig verdt det når jeg bare ga den litt tid. 

Man merker at forfatteren er skikkelig nerd, fordi han bruker rare, avanserte ord og er bare utrolig egen i skrivemåten. Men man må bare elske nerder da..<3

Begge bøkene er på engelsk så det er jo også god øvelse til neste år. 


Fra "The faults in our stars

Ingen kommentarer: