mandag 20. mai 2013

Visum og 17.mai

 Hei!

I går var det jo 17. mai her, Norges nasjonaldag, noe som til tross for litt regn var veldig koselig. Startet dagen med frokost-tradisjon hos naboene, etterfylt av busstur til byen i bunad for å se på toget. Møtte mange venner og bekjente, og ble gående rundt sammen med dem. På kvelden dro vi ut til byen igjen, noe som vi gjør hvert år, så på fyrverkeriet og bare koste oss hos en venninne.
Klar for byn i bunad:) Typen er Rondastakk rutaliv, fra Gudbrandsdalen. Jeg og søsterene mine har samme.

Uansett, neste fradag reiser jeg og mange andre av de kommende utvekslingsstudentene til Oslo for å besøke Ambassaden og dra på oreinteringsmøte. På grunn av det, satt jeg hele torsdag og skrev søknader og tok passkopier etc. Hele visumsprosessen er så stressende. Det står i brevet vi fikk at søknaden, passkopi, timekort og bilde skal sendes til EF minst 10 dager før intervjudagen. Jeg fikk mitt i posten på onsdagen, dvs 9 dager før, og gjorde alt ferdig på torsdagen og sendte inn på fredagen. På grunn av at denne helgen er preget av en rekke helligdager betyr det at det ikke blir sendt før på tirsdag og gudene vet når det faktisk kommer fram.. Det er så frustrerende, for det er jo EF sin feil.. Får bare håpe på det beste, har ikke så veldig lyst til å dra tilbke i juni for å fullføre prosessen.

Nå skal jeg bare nye resten av denne utrolig fine solfylte dagen med grilling og kos med min fineste Kristina. 28 grader er ikke verst for Bergen må jeg si:))

Ingen kommentarer: