mandag 6. mai 2013

Det nærmer seg

Nå begynner utvekslingsåret og nærme seg med stormskritt. Vet ikke helt hva jeg synes om det.. Husker jeg lagde en side i "BigDay" appen som het "USA" da det var 250 dager igjen, nå er det 78 dager til vi sitter på flyet mot andre siden av dammen.




Jeg har en blandet følelse for å dra. Jeg gleder meg jo selfølgelig kjempemye til å oppleve et nytt land, nye mennesker, en ny skole og egentlig alt annet, men det er noe ved tanken som skremmer meg litt også. Man burde være litt nervøs, burde man ikke? Være litt redd for at ting skal gå galt, for da prøver man som oftes å forsikre seg om at det ikke gjør det. Men på den andre siden er det ikke mye å være nervøs for.. Jeg har tenkt en del på hvordan det vil være første gang jeg møter velkomstfamilien, når jeg kommer ut av gaten på flyplassen og prøver å kjenne igjen noen. Helt alene. Hva jeg skal si og hvordan jeg skal oppføre meg, alle de nye inntrykkene, det er rart og tenke på at det kommer til å skje en gang. Akkurat nå er det så lenge til, så fjernt, så uvirkelig. Tror det gir meg en slags ro, at jeg har god tid til å forberede meg på. God tid til å si hadet til venner og familie.


På den andre siden gleder jeg meg jo helt ENORMT mye. Jeg skal bo i USA, snakke engelsk hver dag, og til alle. Jeg skal spise amerikansk mat, og gå med amerikanske klær. Jeg skal til og med bo hos en amerikansk familie og lære om deres tradisjoner og kultur. Håper og tror at det kommer til å bli fantastisk <3 

Ingen kommentarer: